dDf / VEDA EDERKEN


 
 “Geleceğin Gıdası İçin Tarihin İrdelenmesi”
EXPO Milano Türkiye Pavyonu KapanışProgramı


Milano 25 Ekim 2015 – EXPO Milano Türkiye Pavyonu KapanışProgramı, EXPO Milano Türkiye Komiseri Sayın Tarık SÖNMEZ,
Ekonomi Bakanlı
ğı yetkilileri ve basın mensuplarının katılımlarıyla gün boyunca süren gösteriler, etkinlikler ve organizasyonlardan
olu
şan kapsamlı ve görülmeye değer bir programla 25 Ekim 2015 Pazar günü gerçekleştirildi.

EXPO Milano Türkiye Komiseri Sayın Tarık SÖNMEZ, gazetecilerle yaptığı toplantıda, Türkiye’nin EXPOlara katılımkonusuna büyük
önem
atfettiğini ve EXPO Milano’nun açıldığı günden bu yana Türkiye’nin sahip olduğu tüm tarihi ve kültürel zenginlikler ve değerlerin
en iyi
şekilde temsil edilmesi ve tanıtılması için gerek tema gerekse etkinlikler açısından önemli ve değerli çalışmalar gerçekleştirdiklerini belirtti.

Türkiye’nin EXPO Milano’daki en büyük 5. pavyona sahip olduğunu ve pavyonun inşasının 100 gün gibi rekor bir sürede tamamlandığını vurgulayan
EXPO Milano Türkiye Komiseri SÖNMEZ,
Türkiye’nin asırları aşan otantik özelliklerini ve geleneksel değerlerini tüm EXPO ziyaretçileriyle paylaşarak
EXPO Milano’ya e
şsiz ve özgün bir çeşni ve renk kattığına inandığını ifade etti.

SÖNMEZ, bunun en önemli yansımalarından birinin de EXPO Milano’daki Türkiye Pavyonu’nun maketinin EXPO mirasını korumak ve yaymak
amacıyla 2016 yılında
Şanhay’da açılacak olan ve Dünya EXPOlarına ithaf edilmişilk müze vasfına sahip olacak olan “Şanhay Dünya EXPO Müzesi”
koleksiyonuna seçilmesi ve bu müzede sergilenecek olması oldu
ğunu belirterek, bunun Türkiye için bir övünç kaynağı olduğunu sözlerine ekledi.
 
Türkiye’nin daha güzel ve yaşanabilir bir dünyanın tesisine yönelik olarak bütün ülkelerle işbirliği yapma iradesini ve kararlığının altını çizen
EXPO Milano Türkiye Komiseri SÖNMEZ, Türkiye’nin EXPOlara katılım sağlamaya özel bir önem vermeye devam edeceğini ve bütün dünyadaki
insanlar için daha iyi dünya olu
şturulmasına yönelik her inisiyatif ve projeye katılım sağlamaya ve katkıda bulunmaya da her zaman hazır olduğunu da vurguladı.
 
Türkiye Pavyonu Kapanış Programı kapsamında gün boyunca misafirler, Türkiye’nin bütün tarihsel zenginliklerini ve kültürel değerlerini
yansıtan özel performanslar, gösteriler, etkinliklerle Türk misafirperverliğinin sıcaklığını yaşarken ve Türkiye’nin önde gelen lezzetleri ve tatlıları ile Türk çayının ve Türk kahvesinin tadına varma şansını yakaladılar.
 
Konuşmasının sonunda Türkiye’nin muhteşem bir doğaya, iklime, tarihe ve kültüre sahip eşsiz bir ülke olduğunu ve herkesin ömründe
en az bir defa gezip görmesi gerekti
ğini vurgulayan EXPO Milano Türkiye Komiseri Sayın Tarık SÖNMEZ, herkesi EXPO Milano Türkiye
Pavyonu’nda gezip gördüklerinin daha fazlasını tecrübe etmeleri ve ya
şamaları için içtenlikle Türkiye’ye davet ederek konuşmasını tamamladı.
 
Expo’nun en büyük 5. Pavyonu olan Türkiye pavyonu yarattığı yarı açık alanlarda ulu çınar ağacımızı, bereketli Nar ağacımızı, topraklarımızda yetiştirilen yüzlerce bitki
ve çiçeği Expo ziyaretçilerine gösterdi. Şadırvan Türk evleri ile geleneksel mimarimizi, Türk lokantası ile birbirinden leziz geleneksel tatlarımızı dünya ile paylaştı.
           
            
Expo 2015 boyunca Türkiye pavyonun’da:

10.000 Türk bayrağı,
1.000.000 adet nazar boncuğu,
500 litre gülsuyu ve 2.000 adet lavanta kesesi,
2.000 adet çiçek,
1500 paket kavrulmuş fındık,
10.000 paketli kuru üzüm ve 3.000 adet kayısı dağıtıldı.
 
10.000 bardak Nar şerbeti,
1.500.000 adet Narlı Türk lokumu,
500.000 bardak Türk çay,
4.000 bardak portakal suyu,
100 kişilik Türk kahvaltısı,
100.000 adet tekli lokum,
7.500 adet baklava,
50.000 Türk kahvesi,
25.000 tabak bulgurlu lezzetler,
20.000 kişiye  tarhana, mantı, börek ikram edildi.
 
100.000 Expo Türkiye anahtarlığı
1.000 adet özel seramik narlar hediye edildi.
 
10 teneke Türk Zeytini,
3.000 kişiye levrek tadımı gerçekleştirdi.
 
DDF Hakkında…
Milano EXPO 2015 için Türk Standının (Pavyonunun)  konsept tasarımından, projelendirilmesinden ve organizasyonundan sorumlu olan dDf/dream Design factory, uluslararası bir iletişim ve tasarım şirketidir. 1993 yılında kurulan ve her zaman, uluslararası yaratıcı dünyanın içerisinde yer alan şirket ayrıca, Türk Kültürü ve Turizm Ofisinin logosunu tasarlamış ve onun dünya çapındaki reklam kampanyasının küratörlüğünü yapmıştır. 

Galeri
dDf Grup Şirketleri