dDf / Arşivden

2014
 
İRO ÖDÜLLERİ / EN İYİ TURİZM WEBSİTESİ
howtoistanbul.com / İstanbul’un Dijital Platformu
Hizmet: Proje Geliştirme ve Web Tasarımı
 
İRO ÖDÜLLERİ / EN İYİ TURİZM REKLAM FİLMİ
Hizmet: ICVB Kongreler Şehri Reklam Kampanyası ve You Can Tanıtım Filmi
 
2013
 
ODD ÖDÜLLERİ / YILIN FUAR STANDI
Autoshow Kia
Hizmet: Stand Tasarımı, Prodüksiyon, Organizasyon ve Fuar Yönetimi 
 
2012
 
INTERNATIONAL SPIRITS CHALLENGE
EN İYİ ENTEGRE PAZARLAMA KAMPANYASI
İstanbul Blue Night
 
-----------
 
“TÜRKİYE TURİZM TANITMA KAMPANYASI”
ÖDÜLLERİ
 
2000
 
İNGİLTERE
Sky Channels
“En İyi Televizyon Kampanyası”
 
İngiltere’de Sky Channels’ın Temmuz 1999 ile Haziran 2000 döneminde yayımlanan reklamlar arasında yaptığı kamuoyu değerlendirmesi sonucunda, Türkiye’nin 30 sn. lik reklam filmi, hedef kitle gruplarına ulaşma yönünden “En Başarılı Stratejik Kampanya” seçilerek turizm kategorisinde “En İyi Televizyon Kampanyası” ödülüne layık görülmüştür. Bu değerlendirmede Türkiye reklam filmi;İspanya, Tunus, Jamaika, Mısırgibi önemli turizm destinasyonları olan ülkelerce yayımlanan reklamlar arasından seçilmiştir.
 
AVUSTURYA
Focus
En Beğenilen İkinci Tanıtma Filmi
 
Bağımsız Pazar Araştırma Kuruluşu Focus tarafından Avusturya’da 14 yaşın üzerindeki televizyon izleyicileri nezdinde gerçekleştirilen bir anket çalışması sonucunda Türkiye’ nin 30 sn. lik reklam filmi, 25 spot arasından “En Beğenilen İkinci Tanıtma Filmi” seçildi. Focus’un, bir anket çalışmasında Türkiye’nin televizyon reklamı,
ses getirme
orijinallik
modernlik
bilgilendirme
sempatik olma
açıklık
satışa özendirme
otantik olma
özellikleri bakımından değerlendirilmiştir.
 
 
RUSYA
Zao-Media Park
En Güzel ve En Çekici Basın İlanı
 
Rusya’da en büyük medya kuruluşlarından ZAO-MEDIA PARK tarafından TV-PARK ve KINO-PARK dergilerinin okuyucuları arasında yürütülen anket sonucunda Türkiye’nin “Hayatın Ritmini Türkiye’de Hisset” başlıklı reklam kampanyasında kullanılan basın ilanları
“En Güzel ve Çekici Reklam” seçilmiştir.
 
 
2001
 
ALMANYA
Der Spiegel
En Beğenilen Reklam
 
Almanya’nın en büyük dergilerinden Der Spiegel’de yayınlanan reklamlar arasında okuyucular arasında yapılan değerlendirme sonucunda “Lebe deine Traeume” motifli Türkiye reklamları, derginin 13/01 sayısında yayınlanan reklamla ‘sehr gut’ (çok iyi) puan almış, ayrıca Türkiye reklamlarının turizm sektöründeki genel reklam değerlendirme ortalaması ‘hervorragend’ (mükemmel) olarak nitelendirilmiştir. “Turizm ve reklam” değeri açısından yapılan değerlendirmede, Türkiye reklamları %61 ile “En Beğenilen Reklam” seçilmiştir.
 
FİNLANDİYA
HelsinginSanomat
En İyi Turizm Reklamı
 
Finlandiya’nın en yüksek tirajlı gazetesi HelsinginSanomat’a ait “MediaHesa” isimli firma tarafından 14 Mart 2001 tarihinde başlatılan ve 12.000 okuyucunun ve gazetede yayınlanan 18 reklam eskizinin katıldığı “En İyi Turizm Reklamı” yarışmasını Türkiye reklamı kazanmıştır. Yarışmaya katılanların bazılarının Türkiye’nin reklam eskizi hakkındaki yorumları şöyledir:
 
Reklam, doğa ve tarihi bireysel olarak keşfetme fikrini veriyor.
Deniz suyu resimde görüldüğü kadar sıcak.
Reklam, daha fazla kelimeye yer vermeden görsel olarak çekici. Televizyon kampanyasını mükemmel destekliyor. En etkileyici reklam.
Güzel bir tatil rüyasını uyandırıyor.
Reklamlarda tatil tecrübesini hissedebiliyorsunuz.
 
RUSYA
Ekspans Araştırma-Analiz
Erişim, Enformasyon, Etki ve Dizayn Açısından
En Efektif Reklam Kampanyası
 
Rusya’ nın en önemli araştırma şirketlerindenEkspans Araştırma Analiz Grubu’ nun Akdeniz Ülkelerinin Reklam Analizi başlığı altında yaptığı çalışmaya göre 2000 ve 2001 yılında yapılan reklamların efektifliğini arttıran faktörler (erişim, enformasyon, etki, estetik, dizayn) değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda Türkiye, 2001 yılında 5,72 puanla birinci seçilmiştir. 2001 yılında Türkiye reklamlarının genel göstergeleri, 2000 yılına göre oranla önemli bir artışgöstermiştir. (Türkiye 2000 yılında 4,65 puanla Mısır ile birlikte 3. sırada yer alırken, 2001 yılında 5,72 puanla birinciliğe yükselmiştir.) Özellikle erişim ve enformasyon faktörü açısından bakıldığında Türkiye’nin kampanyası sistemli bir şekilde ve daha fazla turist kitlelerine görsel ve yazılı enformatif bilgiler verilmek üzere düşünülerek hazırlanmıştır.
 
2002
 
HOLLANDA
Viacom Medya Şirketi
Açıkhava En İyi Turizm Kampanyası
 
Ocak-Mart 2002 döneminde Hollanda’da Viacom Medya Grubu’ nun yaptırdığı kamuoyu araştırmasına göre, aynı şirketten billboard satın alarak gerçekleştirilen açıkhava kampanyamız, Viacom medya ile çalışan ülkelerden bu dönem içinde reklam veren Türkiye Turizm Bakanlığı, İsrail Turizm Ofisi, İngiliz Turizm Ofisi, Güney Kıbrıs Turizm Ofisi, Büyük Kanarya Adaları Turizm Ofisi, Curacao Turizm Ofisi arasında “En İyi Turizm Kampanyası” seçilmiştir.
 
İNGİLTERE
Sky Channels (İngiltere)
En Başarılı Stratejik Reklam Kampanyası
 
İngiltere’de Sky Channels, Ocak-Nisan 2002 döneminde kanallarında yayımlanan reklamlar arasında yaptığı kamuoyu değerlendirmesi sonucunda Türkiye’nin reklam filmini hedef kitle gruplarına ulaşma yönünden “En Başarılı Stratejik Kampanya” seçmiştir.
 
DANİMARKA
TV3
En Çok İlgi Çeken Reklam Filmi
 
Danimarka’nın TV3 kanalı, izleyici anketleri sonucunda Türkiye’nin 40 sn ve 20 sn.lik reklam filmini, kanalında yayınlanan reklam filmleri arasında “İzleyenlerin En Çok İlgisini Çeken Reklam Filmi”seçmiştir.
 
FRANSA
IMATOURISM
En İyi Turizm iletişim Kampanyası (İkincilik)
 
-           Fransa’da turizm özel sektörü ile çeşitli basın yayın kuruluşlarının kurduğu
IMATOURISMadlı oluşum tarafından düzenlenen Turizm Sempozyumu kapsamında,
Fransa’da yürütülen reklam kampanyaları arasında gerçekleştirilen
“En İyi İletişim Yarışması”nda,
Türkiye Turizm Tanıtım Kampanyası43 ajans ve reklam kampanyasının katıldığı ilk elemelerde finale kalmışve 
“En İyi Turizm İletişim Kampanyası Yarışması”nda da 2.’lik ödülünü almıştır.
 
2003
 
RUSYA
Informbank Ajans
“En iyi reklam-enformasyon projesi”
 
Rusya Federasyonu’nda faaliyet gösteren “Informbank Ajans” bünyesinde yer alan turizm, dergi, gazete, elektronik bülten ve uluslararası reklam kataloğu kuruluşlarınca T.C.Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın 2003 yılı reklam kampanyası 2003 yılının “En İyi Reklam-Enformasyon Projesi”olarak seçilerek “ALTIN TAÇ 2003” ödülüne layık görülmüştür.
 
TÜRKİYE
Crossroads Dergisi
Türkiye ve İstanbul Filmleri Özel Ödülü
 
Turist Rehberleri Birliği(TUREB) ve İstanbul Rehberler Odası işbirliğiyle yayımlanan Crossroads Dergisi, dDf International’ın  T.C.Kültür ve Turizm Bakanlığı adına hazırlamışolduğu Türkiye ve İstanbul Tanıtım Filmleri’ni “Özel Ödül” e layık görmüştür.
 
FRANSA
I.Uluslararası Turizm Filmleri Festivali
“En iyi Reklam Filmi, En İyi Tanıtım Filmi Özel Ödülü”
 
İstanbul, Türkiye Filmleri, Türkiye Genel ve KışSporları Tanıtım Filmleri “En iyi Reklam Filmi, En İyi Tanıtım Filmi Özel Ödülü” ne layık görülmüştür.
 
İRLANDA
TV3 (İRLANDA)
“En iyi Turizm Tanıtım Kampanyası Ödülü”
 
İrlanda’nın TV3 kanalı, izleyicileri arasında yaptığı anket sonucunda Türkiye’nin 40 sn. ve Türkiye 20 sn.’ lik reklam filmlerini, “İrlanda’da Gerçekleştirilen En iyi Turizm Tanıtım Kampanyası”dalında birinci seçmiştir. 
 
ABD
HSMAI
Reklam Dalında 1 Altın, 1 Gümüş, 2 Bronz Ödül
Halkla İlişkiler Dalında 1 Altın Ödül
 
HSMAI (Hospitality Sales and Marketing Association International)adlı uluslararası kuruluşun seyahat endüstrisinde her yıl reklam, satışve pazarlama, halkla ilişkiler ve web sitesi dallarında verdiği ödüllerden 5tanesini Türkiye Tanıtım Kampanyası dahilindeki farklı dallara verdi. Dünyanın en saygın global organizasyonlarının önde gelenleri arasında yer alan HSMAI, verdiği ödüllerle kazananların değerini önemli ölçüde artırıyor. dDf International’ın T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı için hazırladığı ABD Türkiye Tanıtım Kampanyası;  toplam 50 ülkeden 1500’ün üzerinde katılımcı arasında değerlendirildi.
 
2004
 
ALMANYA
IMAS PLAKATE
“En Etkili ve En Sıcak Reklam”
 
The portrait of Ms. World Azra Akın takes place  in the  billboards with the slogan ‘Turkey welcomes you’ had been selected ‘the most attractive,
Dünya Güzeli Azra Akın’ ın güler yüzlü portrelerinin ‘Güler yüzümüz sizi bekliyor’ sloganı ile birlikte yer aldığı billboardlar, IMAS adlı “Bağımsız Değerlendirme Kuruluşu” tarafından yapılan kamuoyu araştırmasında, tüm Almanya’ da en etkili olan, akılda kalan, göze güzel görünen 10 reklam arasında birinci şeçildi. IMAS tarafından yapılan aynı ankette ayrıca, en çok göze çarpan başlıca 3 tatil ülkesi arasında Türkiye, Yunanistan ve İsviçreden önce ilk sırada yer aldı.
 
AVUSTURYA
CURIER GAZETESİ
“2004 Kasım ayı En İyi Reklam Ödülü”
 
Avusturya’ nın günlük çıkan ve yüksek profiline hitap eden 250 bin tirajlı Kurier gazetesinin okuyucuları ve reklam uzmanları arasında yaptığı araştırmada “Güneşbatarken İstanbul” afişi“Kasım Ayının En Beğenilen Reklamları” sıralamasında birinci oldu.
 
ÇİN
“Uluslararası Reklam Film Festivali”
En iyi Reklam Filmi Ödülü
 
2004 yılında ilk defa düzenlenen “Çin Uluslararası Reklam Film Festivali’” nde Türkiye’ nin 40’ ar saniyelik genel Türkiye tanıtım ve İstanbul tanıtım filmleri “En İyi Film Ödülü’ nü” kazandı.
 
ABD
HSMAI
Reklam Dalında 1 Gümüş Ödül
Reklam Dalında 2 Bronz Ödül
Reklam Dalında “ADRIAN”
Halkla İlişkiler Dalında 2 Gümüş Ödül
Halkla İlişkiler Dalında 1 Bronz Ödül
Halkla İlişkiler Dalında “GOLDEN BELL”
Web Sayfası Tasarımı “GOLDEN CLICK”
 
HSMAI(Hospitality Sales and Marketing Association International) adlı uluslararası kuruluşun, seyahat endüstrisinde her yıl reklam, satışve pazarlama, halkla ilişkiler ve web sitesi dallarında verdiği ödüllerden 9 tanesini Türkiye Tanıtım Kampanyası dahilindeki farklı dallara verdi. Dünyanın en saygın global organizasyonlarının önde gelenleri arasında yer alan HSMAI verdiği ödüllerle kazananların değerini önemli ölçüde artırıyor.
  
2005
 
ALMANYA
 
IMAS PLAKATE
 
“En Etkin Reklam Filmi” (Birincilik)
“En Etkin Radyo Spotu” (İkincilik)
 
 
AVUSTURYA
 
GAMA Market Research
 
“En Etkili Açıkhava İlanı” (Üçüncülük)
 
 
İTALYA
 
Hermes Enstitüsü
(Istituto Hermes, Studi e Ricerche sul Turismo Mediterrano)
Akdeniz’de 1. Uluslararası Turizm İletişimi Yarışması
En İyi Reklam Filmi
 
İtalya’nın Lecce şehrinde bulunan Akdeniz Turizmi Araştırma ve Eğitim Merkezi, Hermes Enstitüsü tarafından ilk defa organize edilen “Hermes - Akdeniz’de 1. Uluslararası Turizm İletişimi” yarışmasında, Türkiye reklam Filmi  “En İyi Spot” dalında birincilik ödülüne layık görülmüştür.
 
AVUSTURYA

EUROCITY
 
Klasik Reklamcılık-Turizm Kategorisi
2005 yılı Altın Ödülü
 
RUSYA
 
KOMSOMOLSKAYA PRAVDA
RADYO EUROPA PLUS
MOSKOVSKİ KOMSOMOLETS
GRUNER + JAHR
INFLİGHT REVİEW
PUTİVODİTEL
AUTO
TV PARK
gibi etkin medya kuruluşlarından;
 
“2005’ in En Yaratıcı ve Faal Reklamı”
“En çok akılda kalan reklam”
“En etkin radyo spotu”
“En etkin reklam”
alanlarında ödülleri
 
2011
 
ALMANYA
 
AÇIKHAVA
 
“En Etkin Billboard” (İkincilik)
 
VW
 
“En Etikili İlan” (Birincilik)
 
dDf Grup Şirketleri